Cisternová automobilová stříkačka CAS 25 Liaz

Cisternová automobilová stříkačka CAS 25 Liaz je momentálně v naší jednotce předurčena pro většinu prováděných zásahů, tomu je také přizpůsobeno její vybavení.

CAS 25 Š706 RTHP 4×4 KH-34-04, později 2S1 81-12, 2004 – dodnes, r.v. 1979 (CAS25 3500/200 S2R)
Cisternový automobil shodný s tím, který jsme v té době měli jsme pořídili z rozhodnutí výboru sboru na sklonku roku 2004 od města Uhlířské Janovice z vlastních prostředků za 55 tis Kč a měl nahradit stávající cisternu. Důvod záměny byla absolutně nevyhovující krátká kabina na stávaícím voze. Auto mělo najeto 22 000 km a když jsme se ponořili do jeho útrob, rozhodli jsme se ke změně plánu a k provedení celkové rekonstrukce vozidla. Ta trvala 2 roky, odpracovali jsme při ní téměř 4100 brigádnických hodin a spolkla 390 tis. Kč. Většinu financí jsme si na rekonstrukci dokázali sehnat sami, 80 tis. Kč přispěla Obec Ondřejov. Po rekonstrukci se zvýšila celková hmotnost na 14 900 kg, výkon motoru jsme posílili zástavbou agregátu z vozidla LIAZ s turbodmychadlem a akcelerace se zlepšila I díky 10-ti stupňové převodovce. Pro posílení brzdného účinku jsme zastavěli retarder a vyměnili zadní brzdové válce za silnější , pružinové z vozidla Tatra 815. Místo rezervního kola jsme zastavěli naviják z vozidla Tatra 813 poháněný z převodovky kloubovými hřídeli. Specialitou je I úprava převodovky pro 2 pomocné pohony na kardan, kdy jeden je využit pro pohon čerpadla a druhý, původně pro hydrauliku jsme předělali na talířový vývod pro kardan a pohání nově naviják. K úpravě ryclosti a směru otáčení jsme použili několik přídavných převodovek jak pro čerpadlo tak další pro naviják.Do nástavby jsme take uložili mnohem vice prostředků, namátkou třeba vyprošťovací zařízení Narimex, motorovou pilu a rozbrušovačku Husqarna, elektrocentrálu, plovoucí čerpadlo, přetlakový ventilator, bedny s nářadím, osvětlovací stožár a přenosné halogeny, sorbenty, posypový materiál nebo buben s hadicí pro rychlý zásah. Nechybí ani nově zrekonstruovaný čtyřdílný nastavovací žebřík a v prvních letech služby (do r. 2010, kdy byla uvedena do provozu Avie) vezl též prostředky pro likvidaci obtížného hmyzu a pro práci ve výškách a nad volnou hloubkou.Zajímavostí je take kropící lišta s elektropneumatickým ovládáním.Automobil je zařazen jako první vozidlo na výjezdu pro většinu zásahů. Původním záměrem bylo provedení rekonstrukce s dobou životnosti 5 let s tím, že za tuto dobu se pokusíme sehnat novější vozidlo na podvozku Tatra 815. Za tímto účelem jsme se pokoušeli získat jej bezúplatným převodem od HZS, od MO – Armády ČR a PČR od roku 2006. Na výjezdu je zařazen dodnes, za 14 let aktivní služby najezdil úctyhodných 9677 km
.